piątek, 14 czerwca 2013

[Dom]Jak obniżyć rachunki za prąd?

Od dawna interesuje mnie sprawa powiązana ze zużyciem prądu. Sporo razu już usłyszałam, iż marnuję mnóstwo energii. Jak większość osób korzystam z mnóstwa urządzeń, które potrzebują stałego zasilania zwłaszcza, że wszystkie moje laptopy mają popsutą baterię. Nie wspomnę już tutaj o czajniku czy lokówce, których używam niemal na co dzień po parę razy. Prywatnie w żadnym razie nie przyszło mi do głowy, aby sprawdzić np. pobór mocy. Aczkolwiek rachunki powinny dać mi troszkę do myślenia. Wreszcie dla własnej świadomości postanowiłam porównać koszty prądu. Wiadomo, że na rachunkach znajduje się adekwatna kwota, lecz mi chodziło o stawki. Okazało się, iż wszystko zależy od dostawcy energii elektrycznej . Każdy z nich ma swoje stawki oraz wykaz cen na stronie. Muszę powiedzieć, że mi osobiście niewiele mówią te informacje i dalej nie mam pojęcia, jak to wygląda w praktyce. Czy tani prąd jest możliwy? Stwierdziłam więc, że zapytam przyjaciół, jednak okazali się jeszcze większymi ignorantami niż ja. Wyłącznie moja mama jest na tyle sprytna, że rzeczywiście wie, w jaki sposób obniżyć rachunki. W końcu sama wypróbowała rozmaite metody. Nie sądzę, że w moim życiu nagle zajdą jakieś radykalne zmiany, lecz chcę mieć pojęcie, za co płacę i dlaczego tyle. tags: prąd, energia, dostawcy energii elektrycznej, zakład energetyczny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.