wtorek, 18 czerwca 2013

[Energetyka]Udział w niecodziennej ankiecie

Ostatnio wędrując ulicą wpadłam na panią, która przeprowadzała dość inną ankietę, przynajmniej tak mi się wydawało. To znaczy tematem głównym było oszczędzanie energii. Pytań było niewiele, jednakżeale część faktycznie mnie bardzo zaskoczyła. Jej pierwsze pytanie było dość zwyczajne. Prosiła tylko, żeby podać jej liczbę laptopów i telewizorów w mieszkaniu. Później było jednakże już o wiele gorzej. Duże kłopoty sprawiło mi pytanie o to, jak wiele miesięcznie zużywam prądu. Jakoś przenigdy nie zwracam uwagi na rachunki, zwyczajnie je płacę i tyle. W następnej kolejności zapytała mnie czy mam świadomość ile kosztuje 1 kilowat. Aż mnie wmurowało. Nie wiedziałam co powiedzieć, więc zamilkłam. Później padła seria normalnych pytań i w efekcie otrzymałam małą broszurkę. Jej motywem przewodnim był o oszczędzanie prądu. Odszukałam w niej masę informacji o problemach globalnych i skutkach zużycia energii. Okazuje się, iż większa część z nas nie ma zielonego pojęcia o oszczędzaniu, a może mieć to w przyszłość tragiczne skutki. Ja także jestem potworną ignorantką, lecz cała ta sprawa otworzyła mi trochę oczy. Nawet wzięłam ją i pokazałam moim rodzicom. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć, co nas czeka za parę lat. Może wszystko się zmienić. Ja tymczasem spróbuję żyć racjonalnie. tags: energia, prąd, dom, zużycie energii, zużycie prądu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.