piątek, 21 czerwca 2013

[Energetyka]Jaki znaczenie ma energia na obecne życie?

Jakiś czas temu w którejś z gazet ukazał się intrygujący artykuł, który zdecydowanie mnie zaskoczył. Tyczył się on zużycia energii. Z reguły nie interesuje się takimi sprawami. Po prostu używam i opłacam rachunki. Tutaj moja wiedza się kończy. Wystarczył aczkolwiek tylko ten tekst, bym zaczęła zadawać sobie pytanie, czy faktycznie dobrze postępuje? Przez takie podejście prawdopodobnie dołączam do grona osób, które są zwykłymi ignorantami i nie przejmują się marnotrawstwem energii. Bez znaczenia kogo zapytam z moich kolegów i tak prawdopodobnie nikt nie ma pojęcia, jak dużo miesięcznie wykorzystują energii przeróżne urządzenia. Do dnia dzisiejszego nie wiedziałam ile kosztuje 1 kwh. Dopiero co sprawdziłam tę informacje na stronie mojego dostawcy. Z artykułu wywnioskowałam, że jeżeli w dalszym ciągu będziemy czynić w taki sposób, to w przyszłości zakończy się to kryzysem na skalę globalną. Musimy solennie pomyśleć nad oszczędzaniem i spróbować zmniejszyć całkowity koszt energii. Pomimo, że gdzieś tam w świadomości wiem, iż większa część surowców naturalnych wkrótce się wyczerpie, to ciężko jest mi zmienić tryb życia. Postaram się zmienić coś w moim życiu, aby moje pociechy miały się lepiej. Takie artykuły dają do myślenia i są naprawdę przerażające. tags: energia, prąd, energetyka, zakład energetyczny, dom

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.