czwartek, 6 czerwca 2013

[Technologia]Czy istnieje tani prąd?

Kto nie marzy obecnie o małych rachunkach za prąd lub wynajem? Szkoda jednak, że nieczęsto monitorujemy swoje wydatki. Postanowiłam zapytać moją kochaną rodzinę, jak to jest w ich wypadku. Czy analizują miesięczne wydatki np. za prąd? Nie szczególnie zdziwił mnie fakt, że niezbyt się tym interesują, po prostu płacą i tyle, a przecież to bardzo istotna kwestia. Zapytałam więc tatę o rachunki, aby sprawdzić jak to wszystko wygląda. Spisałam sobie również Najistotniejsze dane. Następnie poszperałam w internecie, w jaki sposób mogę skontrolować ile energii pobiera konkretny sprzęt. Co dziwne od razu natrafiłam na stronę naszego zakładu energetycznego, gdzie zamieszczony był kalkulator zużycia prądu. Szybko zawołałam rodziców i już po paru minutach wyszło, że owszem tani prąd nie istnieje, jednak możemy na nim trochę zaoszczędzić! Potrzeba nam jednakże ogromnej dyscypliny, bowiem ciągle zapominamy np. o wyłączeniu komputera czy zgaszeniu światła. Takie drobne rzeczy, a mogą posiadać znaczny wpływ na końcowe rachunki! Wiadomo na początku nie dostrzegliśmy wielkich zmian. Dopiero po paru miesiącach mogliśmy naprawdę odczuć mniejsze rachunki. Warto niekiedy zainteresować się tym, co można zmienić, aby wszystkim żyło się lepiej. tags: energia, prąd, zużycie energii, rachunki z prąd, energetyka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.